Projecten bestaan meestal uit meerdere lessen met een opbouw. Leerlingen maken door middel van een introductieopdracht kennis met fotograferen. Daarna werken ze in stappen aan een eindopdracht.
Projecten kunnen ook vormgegeven worden door verschillende groepen leerlingen een workshop te laten volgen met een overkoepelend thema, bijvoorbeeld in het kader van een schoolbrede projectweek.

‘Kijken’ en ‘bewust omgaan met je fotografische middelen’ staan centraal in alle projecten. Daarnaast zijn verbeelding en het vertellen van een verhaal vaak belangrijke aspecten.
Sommige projecten maken gebruik van andere technieken of zijn goed te combineren met andere disciplines.
Projecten hebben vaak raakvlakken met meerdere leergebieden.

Fotoreportage
leerlingen vertellen met meerdere beelden hun verhaal over een plek of gebeurtenis

Bezoek cultureel erfgoed
leerlingen kijken met andere ogen naar historische locaties hun eigen omgeving

Fotostripverhaal
leerlingen bouwen een eigen fotostrip op met zelfgemaakte foto’s en tekstballonnen

Reclame
leerlingen verzinnen, ontwerpen en maken een eigen reclameadvertentie met tekst en foto

“Met eigen ogen”
leerlingen maken een fotodrieluik waarmee ze een verhaal vertellen over zichzelf

 “Groeten uit nu”
leerlingen maken foto’s in eigen omgeving en gebruiken deze voor een ansichtkaart

Projecten op maat
op aanvraag kunnen bestaande workshops aangepast  of  nieuwe workshop ontwikkeld worden